Sunday, May 31, 2009
Posted by LIZA at 7:23 PM
Monday, May 25, 2009
Adoi..sampai x tau nk buat pose ape lg..ala2 kebosanan pun ade gak ni..
Posted by LIZA at 12:35 AM
Monday, May 18, 2009
2. It’s all in the eyes! Liars don’t like to look you in the eye for too long. Or, conversely if a liar is aware of this fact, they may look you in the eye much longer than social norms dictate. Liars also blink less frequently than the norm, as if they need to keep their eyes open and on you in order to assure themselves that you believe their tale.
3. Liars touch their face and mouth a lot. This is something that most liars can’t control even if they are aware they are doing it.
4. More often than not, liars look down when telling a story. It’s as if they are thinking of what to say next. It is a well known and well studied reflexive psycho-social reaction that people who are truthfully recounting a real event look up when trying to recall the details.
5. Liars mix up fine details. When a liar spins a lie they make a point of registering the core of what is being said for future use but they often forget the minor credibility building details they’ve incorporated in to their lie.
6. People who lie tend to get defensive or they take a defensive posture with others when confronted about the lie, even if they are not actually being accused of lying.
Posted by LIZA at 12:14 PM
Friday, May 15, 2009
1-Cari gambar yang anda suka
2-Jelaskan tentang gambar itu
3-Kemudian jawab soalan-soalan yang diberikan
1-Apa makanan terakhir yang ada makan
Kuey teow goreng..btul ke eja tu..hikhik
2-Apakah minuman terakhir yang anda minum?
3-Apa rancangan television terakhir yang ada tonton
Erhmm.. x ingt lor..da beberapa hari x tgk tv..
4-Adakah anda suka rancangan tersebut
Mcm x bleh jwb soalan ni..next
Menjawab tag ni dgn pnuh kusyuk..kui3
8-Apakah yang anda akan lakukan selepas ini
Cari bahan2 menarik untuk di baca n dikongsi dgn kwn2 blog..
9-Apakah bentuk sms yang terakhir anda terima
Dr fhana say thanks for the wish.
Posted by LIZA at 10:40 AM
Thursday, May 14, 2009
Posted by LIZA at 6:33 PM
Wednesday, May 13, 2009
Importance of self acceptance
1) Facilitates change & personal growth.
2) A step towards self responsibility. Before you can take charge of your life, you need to be at peace with yourself.
Accepting yourself as you are
1) Each one of us is unique. All of us have a distinctive talents. Similarly we are also inferior in some way to others. Hence, strive for our own personal best.
2) Don't make a comparison with others. You are you. Hence stop thinking of being someone else & start loving yourself.
3) Learn to accept limitations in yourself. Never expect to be a perfect human being as nothing in life is perfect.
2) Take off your clothes & focus on your body
3) See your image in the mirror from all angles. Continue doing it despite feeling some sense of embarrassment
4) Stay focused on your image in the mirror & tell your self. "Right now, this is me. I will improve my self physical appearance & accept whatever imperfections that are beyond my control.
5) Keep on repeating these words a few times.
6) Notice that you slowly begin to accept reality & to forge a more congenial relationship with yourself.
7) To ensure longer lasting impact, continue doing this mirror exercise for about 1-2 weeks.
source: Ranjit Singh Malhi, Enhancing Personal Quality
Posted by LIZA at 8:54 PM
Tuesday, May 12, 2009
It teaches me but it hurts even more..
ur acting, ur words, ur reaction telling me everything..
praying n begging for good things to come into ur life..
had enough..just can't go with it anymore..
tired of being nice..i'm done..
Posted by LIZA at 12:21 PM
Sunday, May 10, 2009
With love and patience, discipline and tears,
Then bit by bit stepped back to set me free,
Allowing me to sail upon my sea,
Though well within the headlands of your fears.
Before I was myself you made me, me
With dreams enough of what I was to be
And hopes that would be sculpted by the years,
Then bit by bit stepped back to set me free,
Relinquishing your powers gradually
To let me shape myself among my peers.
Before I was myself you made me, me,
And being good and wise, you gracefully
As dancers when the last sweet cadence nears
Bit by bit stepped back to set me free.
For love inspires learning naturally:
The mind assents to what the heart reveres.
And so it was through love you made me, me
By slowly stepping back to set me free.
SELAMAT HARI IBU..
Posted by LIZA at 7:32 PM
Saturday, May 9, 2009
riana si diva gorgeous...wah..haha..
2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka... Sebanyak yang anda suka, dan nyatakan umur anda di dalam foto itu
wah siap letak 2 gmbr ni..hahaha..motif??Sebelah kiri 2 gmbr tgh kusyuk menghayati makanan..yg sebelah kanan tu if x salah kt cameroon posing smbil2 pegang payung..rihanna wannabe..umbrella ella ella.. dua2 gmbr ni x ingt time umur brapa..almaklum la daya ingtan yg 'kuat'..kuat??hahaha..
3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)
Bab2 nak ingt kejadian zaman purba ni mmg la lemah ckit...tp xpe try gak ingt..haha
1) Dulu time kecik2 x suke main masak2..lg suka main kereta control tu..besh kononnya
2) Pnah menang pertandingan bijak sifir time darjah 3..tp hadiah nye novel cinta..motif kasi hadiah novel cinta kt budak umur 9 thn??adoii..
3) Berat time mula2 masuk sekolah dulu x smpai 20kg..18 kg je berat time tu..adoii mcm angin..hahaha
4) Pnah dulu time tadika g main bola sepak pastu tersepak kne lampu...pecah abis lampu tu..hahaha.. tp bleh plak lari nyorok dlm rumah coz takut kne marah
5) Dah x tau nk pikir..byk dah tu aku ingt..hahaha
Posted by LIZA at 10:33 AM
Thursday, May 7, 2009
What cloth you wearing now?
T-shirt yg ade tulis melaka..kwn bg..siap ade name sendiri kt t shirt ni.tq2.huhu
Do you want to meet him/her again?
What the last thing you eat?
durian...mak beli kat chow kit mlm td..adoii sedap nye..lama x mkn durian ni.
Tomyam, nasi ayam lemon pak li..wah teringin2!!
Laici n jus tembikai..
Favourite place to be?
Byk but now mcm layan ne yo - Mad n lagu sepohon kayu daun nye hijau..hahaha..ade kan lagu tu?
Are you happy with your given name?
Happy gak..tp kalo nk tukar ke rosalinda perez bleh ke?..hahahaha
What is the one thing you like to do alone?
Thinking of own future life..wahh..yer2 jer..padahal slalu kalo sorg tido je keje..hahaha
What’s a major fear or yours?
Do you know anyone famous?
Yes n ramai gak org2 femes disekeliling ni..huhu
Describe your bed.
queen size..all in green..mom's choice..huhuhu..
What do you carry with you at all times?
Hp,IC,lesen n duit..
Do you prefer to stand out or blend in?
What kind of first impression do you think you give people?
Ntah..depends on people..mcm susah je soalan ni..next..hehe
Favorite communication method?
Bahasa isyarat..kui3..telephone kot..
What is your hidden talent?
terer main bola sepak..hahahha..kan???just luv it but dun have much time n chance to do it..
Do you own a Bible?
No.. i owned AL Quran..
Do you have a problem changing clothes in front of friends?
Aiman x kisah kalo satu spesis..hikhik..kalo lain2 spesis ngak boleh dong..
What should you be doing instead of this?
Clean up my room..adoii da jd mcm tongkang pecah blk..rimas2..jap lg la nk buat opss bersih ni..
Who was the last person who called you?
erhmm..mak kot sebelum tido smlm..ajak mkn durian..
Are you ready?
ready to rock the world..yeahhh..erkk..ape yg ready nye..ready utk smbg tido blk adelah..hahaha
What is the last gift you gave someone?
Erhmm...going to give a gift to someone a t-shirt..last gift?? can't remember..nmpk sgt jarang kasi org hadiah kan..hikhik
Does everything happen for a reason?
Do you consider yourself to be a nice person?
erk...sgt la baik..hahaha.perasan..
Have you ever pierced your own body part or that of someone else?
Do you cry in front of your friends?
depends..slalu x la..kalo nangis dpan kwn sure dorg akan ckap suda la tu..but kalo nangis sorg2 bleh lama2 skit..dpt merasai feel nangis tu..hahaha..erkk ade feel ke time nangis..??
Would you die to save the life of someone you dearly love?
aiyoo...mybe yes mybe not..my life worth more than anything in this world..kan bagus kalo kite ade 2 nyawa..bleh kasi kt org lain 1..hehehe
Do you have any married friends?
Ramai sgt..knapa dorg sume mcm masuk pertandingan sape cpat cepat kawin dpt sejuta?masing2 stok berlumba ni nk kawin...haha..i juga yg single mingle lg..hua3
Do you like thunderstorms?
Sgt la takut..
What was your first job?
Tido..hahahaha..adoi x pernah keje lg spjg2 hidup ni..
What’s the strangest thing that’s happened to you in the past week?
Mcm xde jer..everything goes smoothly..i like..
You have a crush, don’t you?
Do you talk a lot?
depends on the environment n situation
Who was the last person you talked to in person?
What are your plans for the weekend?
x sure lg...smlm ex clasmates ade ajak buat gathering weekend ni..x tau la jd ke..tp rase2 mcm nk spend time kt rumah je smbil rileks..wah lamenye x jumpa masa nk rileks2 ni..
How much money would it take for you to give up the internet for a year?
x tentu coz kt rumah ni pakai streamyx yg limited usage for rm62..so if byk gune byk la byr..huhu
Where’s your ideal marriage location?
ermm..ala2 dlm taman pun ok juga..wah sweet je kan..
How long have you known your best friends?
ngak ada best friend..dulu time sekolah ade la..
What are you listening to?
pasal burger lana terbang time excited nk amik gmbr..hahaha..adoi lawak2..
holiday kt pulau sipadan..ade x sape2 nk sponsor aku g holiday kt situ?jgn segan bgtau yer..hahaha
What musical instrument do you wish you could play?
violin.. u should watch sue son in Britain got talent..she's a great voilonist..kalo la bleh jd mcm die..
If you could speak any language, which language would you speak?
People I would like to tag?
min, min, min, min,min n sis abby..hahaha
Posted by LIZA at 10:07 AM
Wednesday, May 6, 2009
masih lg dlm mood berposing..hikhik..(smbil ckap dlm hati..cantik plak rambut min yg di highlight kan tu..)bangga la tu min..hahaha
Lpas abis movie..kitorg gerak g satu kedai ni nk beli present utk kasi hadiah kt seseorg...wah sape kah org itew..tgk min tgh kusyuk melukis design utk present tu...walaupun frustrated ckit coz design yg kitorg nak xde..tp last2 dpt beli yg lain kire ok juga la..hehehe
Lpas pnat brjln..ape lg harusla melayan perut yg da bersuffle ni...so makan time...adoiii time2 nk bergmbr tu adelah plak mahkluk tuhan tu ter'excited' lebih time nk bergmbr smpai burger die terbang..hahaha..lawak2..lana??harus ke aku letak bukti burger terbang tu??haha
Adoii x kenyang2 dgn mc d kitorg bleh plak layan aiskrim..actually time ni masing2 da malas nk jln tanpa arah tujuan so decided cari tmpt duduk..so tmpt plg afdal semestinye baskin robbin..hehehe..walaupun satu cup aiskrim tu pun x abis kan mkn..
sebelum blk rumah, hantar lana dulu tetibe perasan ade plastic dlm kete..ingtkan lana tertinggal brg rupanya die kasi hadiahh..adoii lana susah2 je..nway thankss yer..cenderahati katenye..nway HP tu hadiah skali kan..??hahaha..actually yg lana btul2 tertinggal ialah hp die..bleh plak die tetinggal hp dlm kete..adoii cian kamuu..xpe aku tlg simpan kan elok2 yer hp kamuu..hikhik..
Posted by LIZA at 9:44 PM
Tuesday, May 5, 2009
2. Carian hendaklah dilakukan dengan Google dan paparkan image paling menggiurkan.
3. Turutan gambar hendaklah mengikut nafsu keinginan anda masing-masing.
Posted by LIZA at 11:25 PM
|ENJOYMENT HAS INCREASED:||A LOT||A LITTLE|
|FINANCIAL SITUATION CHANGED||27%||18%|
|LIKE NEW FASHIONS/STYLES||18%||23%|
|SIZE CHANGES/FIT ISSUES||13%||20%|
|JOB SITUATION CHANGED||9%||5%|
|ENJOY NEW CLOTHES||6%||1%|
|HAVE MORE TIME TO SHOP||4%||6%|
Shopping is the most enjoyable activities most women enjoy. Women want to search the whole mall trying the goods they have seen before choosing and buying what they really want to buy. They enjoy looking at those new fashion statements and they find joy just by looking.
Some women also take shopping time as a time to bond with their girlfriends. Women go to the malls with their friends even though they would only buy nursing scrubs. When they are in the mall, they would just hang out in a coffee shop just to chat about each other's lives.
Some women actually take this opportunity to rest and take a break from their work or family. By being alone or with friends in a place where everything seems to be beautiful, they can actually have time to appreciate this beauty around them.
Women also love shopping because new things seem to compensate for their effort for work or family work. It is a reward for them because of the hard work they have been through.
So, if you are wondering why women can withstand being at the mall for the whole day without buying any item, trust me, they actually get a lot by just staying in the mall.
Posted by LIZA at 3:10 PM
Posted by LIZA at 2:09 PM
Monday, May 4, 2009
Alamak disebbkan memori ingtan yg hanye bertahan in short term..maka dgn rasmi nye sy gagal menjwb soalan ini..hikhik..ampun
tag ni mcm sume pun da jwb..so xde sape nk kasi..hehe..senanyer malas nk pikir nk kasi sape..huahuahua..daa..
Posted by LIZA at 11:09 PM